Ga naar inhoud

gedeeltelijke lekkage


Aanbevolen berichten

Ik heb de afvoerpomp vervangen van mijn vaatwasser. Nu doet zich het vreemde feit voor dat de vaatwasser bij een intensief programma (70 graden) lekt en vervolgens een foutmelding geeft en bij de andere programma?s, variabel (45-65 graden) en eco (50 graden) niet. Weet iemand waar dit mogelijk aan zou kunnen liggen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk verbruikt het intensief programma meer water dan de andere programma's. De vaatwasser kan dit niet helemaal afpompen, wellicht door een verstopping in het afvoersysteem. Dan kan de nieuwe pomp goed werken, maar door een verstopping / vuilophoping als nog niet helemaal goed weggepompt worden.

Je kunt eens proberen de vaatwasser een goede schoonmaakbeurt te geven. Dus de panelen eraf halen en alle leidingen, filters en slangen goed reinigen. Vervolgens een intensief programma proberen te draaien met soda (zonder vaat). Dan wordt alles weggespoeld, en hopelijk dus zonder lekkage / storing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Klinkt logisch, dus ga ik binnenkort een keer doen. de gewone programma?s werken allemaal zonder problemen, dus we kunnen de vaatwasser gewoon gebruiken. Hebben m in al die jaren nog nooit echt schoongemaakt, dus vuil / gedeeltelijke verstopping is zeer aannemelijk.
Nogmaals dank voor je reactie

Theo van Wifferen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...