Ga naar inhoud

Het afwasblokje wordt niet gebruikt


Henk

Aanbevolen berichten

Het afwasprogramma lijk normaal af te lopen maar het afwasblokje valt niet uit het daarvoor bestemde bakje.
Wanneer je het blokje, met de folie er af, gewoon bv in de messenbak legt komt het nagenoeg ongebruikt weer tevoorschijn, zelfs het plastic? van de blokjes met oplosbare omhulling lost niet op. Dit duidt volgens mij erop dat op een bepaald moment de temperatuur te laag is. Toch droogt de machine wel goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan inderdaad wijzen op een defect verwarmingselement. Deze zou dan vervangen moeten worden. Het kan echter ook veroorzaakt worden doordat het water niet goed door de vaatwasser kan worden gesproeid, vanwege een verstopping / vervuiling.

Het eerste wat je zelf eens kunt proberen is de machine een grondige schoonmaakbeurt geven. Alle filters reinigen, slangen controleren en de sproeiarmen schoonmaken. Vervolgens een programma op de heetste stand laten draaien met soda om alles door te spoelen (zonder vaat erin).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd, de vaat komt, als het programma is afgeklopen wel behoorlijk heet uit de machine.
Vaak valt het blokje gewoon niet uit het bakje, het klepje gaat niet open.Wat triggert het opengaan van dat vakje? Ik zal de machine eens leeg met een handvol soda laten lopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opengaan van het klepje werkt volgens mij door middel van een sensor. Maar het dichtblijven van het bakje lijkt me niet de oorzaak. Aangezien het blokje ook niet oplost wanneer je deze los in de machine doet. Heb je ook geprobeerd de vaatwastablet gewoon op de bodemplaat te leggen in plaats van in het messenbakje?

Ben in ieder geval benieuwd of de sodabeurt effect heeft!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor een soort sensor zou het klepje van het bakje doen opengaan? Wanneer het klepje soms wel opengaat gedurende een wasbeurt en dus op de bodemplaat valt lost het blokje meest gedeeltelijk op of helemaal niet.
Maar ik ga ens soda gebruiken en dan hoor je wel de resultaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...