Ga naar inhoud

Probleem watertoevoer Miele afwasmachine


Jantje

Aanbevolen berichten

Machine heeft nog geen 20 keer opgestaan, maar is te oud (5 jaar ongeveer) voor garantie. Ik krijg een melding F12 en F13. Water loopt niet vlot in de machine, met horten en stoten, waardoor er geen 10 liter doorstroom per minuut in de machine komt. De waterdruk is perfect en de filter is niet vuil. Kan dit komen door het apparaatje ( een beveiliging voor waterverlies ?) dat vooraan aan de waterdarm zit? Dit is electrisch gestuurd denk ik. Zou ik hier een andere aansluitdarm mogen installeren zonder apparaatje, dus niet electrisch gestuurd om te proberen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De F12 foutcode staat voor een watertekort in de vaatwasser. F13 geeft weer aan dat er een storing in de watertoevoer is.

- Kraan staat niet helemaal open
- Watertoevoer filter vervuild
- Knik in de waterslang

Of het door het waterslot / de waterbeveiliging kan worden veroorzaakt durf ik zo niet te zeggen. Je kunt dit natuurlijk testen door een andere toevoerslang, zonder beveiliging, op de vaatwasser aan te sluiten. Doe dit echter alleen om te checken of dit daadwerkelijk het probleem is. De waterbeveiliging is belangrijk om lekkage te voorkomen bij een storing.

In sommige gevallen ligt het aan teveel kalk in de toevoer. Met HG ontkalker zou je de machine + toevoer kunnen spoelen. Wellicht dat dit de storing verhelpt.

Andere oorzaak kan een defecte flowmeter zijn, aangezien deze het water detecteert. Kan zijn dat er een kabeltje op de printplaat is losgekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, Dank u, kalk zal het niet zijn denk ik en kan ook niet spoelen met HG denk ik, aangezien het water steeds weggepompt wordt voor ze begint af te wassen. Zal komend weekend even proberen te testen met een andere waterdarm. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...