Ga naar inhoud

Siemens vaatwasser SD6P1S storing E17


Lennert

Aanbevolen berichten

Hoi,

Help, Ik heb een siemens vaatwasser sd6p1s SN69M031NL/93. Na ongeveer 5 minuten draaien komt er elke keer storing E17 in. Ik heb de warmtewisselaar al vervangen incl. de reedsensor maar elke keer komt de storing terug.
Er komt voldoende water uit de kraan en heb de zeefjes in de aquastop al schoongemaakt. De vorige warmtewisselaar zat vol met vuil wat ik er niet uit kreeg. Wie kan mij helpen of wie weet waar ik moet zoeken??
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe heb je alles gedaan wat je zou moeten doen bij een E17 foutcode. Ik kan dan helaas vanaf afstand ook niet zeggen wat er precies aan de hand is, waardoor de storing niet weggaat.

Wellicht kun je nog proberen de vaatwasser helemaal te resetten. Dat doe je als volgt:

- Startknop 3 seconden ingedrukt houden
- Er verschijnt dan 0:01 op de display
- Druk vervolgens op start en sluit de deur
- Na ongeveer 1 minuut geeft de vaatwasser einde programma aan 0:00
- Nu kun je de vaatwasser opnieuw starten en proberen of je een programma kunt laten draaien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Marvin,

Hartelijk dank voor je reactie maar helaas heeft het resetten geen zin gehad.
Nou zit er bij de zeef van de afvoer pomp een optische water sensor en heb hier het stekkertje van los getrokken nou lijkt tie het te doen?? Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een defecte sensor zou ervoor kunnen zorgen dat de vaatwasser een foutmelding toont, zeker aangezien het een 'fout' mbt de watertoevoer / afvoer betreft.

Ik raad aan om het even zo te proberen en te checken of een vaatwasprogramma nu zonder problemen wordt afgemaakt. Indien dat het geval is, zal de watersensor vervangen moeten worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...