Ga naar inhoud

whirlpool stopt na 1 minuut


Anursch

Aanbevolen berichten

Zoals in de titel staat - mijn Whirlpool vaatwasser stopt telkens na 1 minuut. Dit gebeurt bij elk programma.

Vervolgens blijft er een klein laagje water in de bodem staan. Als ik hem reset (stekker er uit en in) pompt hij dit wel af, maar bij de nieuwe poging gebeurt steeds hetzelfde.

Ik heb de afdraaimotor, afvoer en watertoevoer gecontroleerd. Niets aan de hand. Hij wordt wel gewoon heet/warm als je de klep opendoet.

Er zit een klein beetje prut in de niveaukamer, maar vooral naast/onder de niveaukamer zit een onderdeel waar vuil lijkt te zitten.

Diverse malen soda behandelingen gedaan (op verschillende manieren - afgewisseld wanneer ik in het programma de soda + kokend water heb toegevoegd). Dit heeft niet geholpen.

Is het rood-bruine spul links op de foto's opgehoopt vuil of hoort dat onderdeel er zo uit te zien?
(ik kan hier geen foto's plaatsen, dus zie deze link: https://www.vaatwasser.nl/forum/3330-whirlpool-stopt-na-1-minuut/ )

Hoe krijg ik dat schoon?
Hoe krijg ik dat onderdeel er uit om het te vervangen?

Waar kan het nog meer aan liggen?

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.
Groet, Anursch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

Het is een Whirlpool ADG 6400, type WAYFD.
Servicenummer is 8542 640 01001 38 1551 002302

Als ik zelf water toevoeg pompt hij dit eerst weg als ik hem aanzet, vervolgens begint hij met het programma, stopt hij en blijft dan 'hangen' tot ik hem reset.

Er komt geen foutmelding.

Soms maakt hij het kotere glazenprogramma wel af, maar de bij andere programma's loopt hij steeds vast.

Geen sporen van lekkage gevonden, geen rare geluiden gehoord verder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm lastig te zeggen wat het exacte probleem is. Ik neig naar een defecte sensor of zekering die de aansturing regelt. Als je de vaatwasser demonteert kun je de printplaat controleren op losse zekeringen. Deze kun je eventueel zelf solderen.

Het zou ook een defecte deursensor kunnen zijn. Als de afwasmachine het idee heeft dat de deur niet goed gesloten is, dan zal het programma niet verder gestart worden... om zo lekkages te voorkomen. Ook hiervoor zou je de machine moeten demonteren en zekeringen + kabels moeten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...