Ga naar inhoud

Bosch wtg86400nl/condensafvoerbak vol


mario siebum

Aanbevolen berichten

Ik heb een Bosch wtg86400nl en deze blijft aangeven dat de condensafvoerbak vol is ook al is deze niet vol. ik heb de warmtewisselaar al schoongemaakt en het reservoir heb ik van binnen (er zat ook al wat aanslag in) ook schoongemaakt. ik heb de stoffilters gecheckt en ook schoongemaakt. Ik heb behoorlijk wat water bij de warmtewisselaar. Het lijkt als het water niet terechtkomt in de afvoerbak. Het maakt ook niet uit welk programma ik gebruik. Het enige wat ik op fora kan vinden is het water uit het reservoir gooien. Weet iemand wat dit kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Mario,
Dat weet ik.
Het werkt niet zoals je denkt.
Er is geen vlotter die de stand in het reservoir meet.
Er komt een in commando vanaf de niveausensor in het compartiment bij de pomp.
Daar zit een aantal nauwe gangetjes om het regelgedrag van de pomp wat gelijkmatiger te laten verlopen.
Maar deze compartimenten versmeren met een vieze blubber die deze kanalen verstopt.

Of jouw machine een vlotter of een meetelectrode heeft voor de waterstand, weet ik niet, omdat je het E nummer niet vermeld hebt. En als het te lang duurt, voordat de sensor weer laag staat, gaat de machine in alarm en stopt.

Het is dus een kwestie van de warmtewisselaar er uit te halen.
Het pompcompartiment, de pomp, de sensor en de ruimte onder de condensor goed schoon te maken en te spoelen.
En het water met de drab met een natzuiger in het pompcompartiment op te zuigen.

En als je wasverzachter in je wasmachine gebruikt, dit vervangen door een kopje schoonmaakazijn in het naspoelvak, al dan niet met lavendelgeur.
zie ook:
Spoelen, Hulpstuk leegzuigen sump voor natzuiger
Spoelen, natzuiger voor waterafvoer
Spoelset schoonmaken condensor
Storing Condenswaterreservoir vol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...