Ga naar inhoud

condensator kapot?


M. Smit

Aanbevolen berichten

Beste allen,
Onze droger is het steeds slechter gaan doen, er kon lang geen 6kg meer in zoals toen hij nieuw was, en nu start hij helemaal niet meer door.
Hij maakt in het begin wel (normaal) drogergeluid maar start niet door.
Ik heb hem uit elkaar gehaald en mijn snaar is intact, koolborstels goed, motor doet het dus nog wel. Problemen lijken bij de condensator te liggen als ik zo wat info lees.
Ik las dat als de trommel met de hand makkelijk te draaien is, het probleem dus werkelijk bij de condensator ligt, echter als ik de trommel handmatig draai gaat dat vrij zwaar.

Dus mijn vraag, behalve aan de condensator(ik moet hem nog laten doormeten), waar kan dit probleem nog meer van komen?

mvg en alvast bedankt M. Smit
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Om dat goed te kunnen beoordelen moet je de snaar even van de motor los nemen. Want dit grote verzet houdt de trommel wel tegen.
Ga er maar vanuit dat de condensator er geen zin meer in heeft en vervangen moet worden. De goedkopere multimeters hebben niet de mogelijkheid om dit te meten. Maar de symptomen zijn zo duidelijk dat je deze gewoon bestellen en vervangen kunt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...