Geplaatst door:
Lampje
Geplaatst op:
31-10-2020 19:33
Gewijzigd op:
31-10-2020 19:42
Bart,
er ztten twee koolborstels naast elkaar. Heb je ze beiden vervangen?
Ik denk dat je dan eens moet gaan proberen wat de machine doet op de stand tijd drogen. Ik kan niet zeker stellen dat de vochtmeting dan niet meedoet, maar bij vele machines is dat wel. Blijft hij dan doorlopen dan zou ik beide koolborstels met elkaar verbinden en kijken of hij dan door blijft lopen.
Maak de stekkerverbindingen met de print ook eens schoon en spuit ze in met contactspray. Als je dit doet moet je wel bij de machine in de buurt blijven omdat de droogte niet meer bewaakt wordt. Als hij dat wel goed doet dan zul je het toch in de sleepring en de overgangen naar de ribben moeten zoeken. Van de week had ik op mijn forum iemand die had de trommel schoongemaakt met Dasty van de wibra en toen was de vochtmeting ook weer goed.
Maar gebruik hierbij wel handschoenen dat spul is erg agressief.
Dat je aan een fout in de vochtmeting twijfelt is omdat je de werking niet kent. Nat wasgoed heeft weinig weerstand, droog wasgoed heeft een hoge weerstand. Dit meten van de weerstand wordt alleen gedaan tijdens stilstand en als de weerstand dan hoog is, doordat het wasgoed droog is dan gaat het programma verder in de nakoel en anti kreuk fase en stopt. Als de weerstand hoog is als gevolg van een slecht contact in verbindingen, koolborstels trommelribben of sleepring, dan ziet hij ook een hoge weerstand. Maar een slecht contact is niet altijd even slecht en daardoor krijg je een wisselend resultaat van droogte. En dat kan varieren van 30 seconden naar de volle droogtijd.