Ga naar inhoud

Scheurende/rafelend aandrijfsnaar


Ste

Aanbevolen berichten

nze Samsung-droger is op gegeven moment irritant tikkend geluid gaan geven dat afkomstig bleek van de (korte) aandrijfsnaar, die aan het rafelen was. Na vervanging van de snaar - OEM nummer 00600151 - was getik verholpen, maar nu - enige weken later - treedt zelfde probleem op. Er is dus 'iets anders' aan de hand dat zorgt voor de snelle slijtage (= scheuren/rafelen) van de aandrijfsnaar. Iemand een idee? In elk geval wordt de droger NIET overbeladen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik kan verzinnen is dat de snaar tijdens het draaien ergens tegen aankomt. Als je de droger uit elkaar haalt en de trommel eens met de hand probeert rond te draaien, kun je zien hoe soepel dit gaat. En kun je als het goed is zien wat er in de buurt van de aandrijfsnaar zit en wat dus mogelijk het rafelen veroorzaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Marvin, ik ga nog eens goed kijken naar hoe de snaar op het aandrijfwiel ligt. Ik heb 'm toen op dezelfde plek teruggelegd, maar misschien kan ik 'm een "tandje" verder van de opstaande rand van het aandrijfwiel erop leggen. Ga het proberen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...