Ga naar inhoud

Siemens droger IQ800 - condensbak vol


Remon

Aanbevolen berichten

Dit is een bericht voor iedereen die de IQ800 heeft. Wij hebben de wasdroger aangesloten op de waterafvoer. Na 1,5 jaar kregen wij de melding dat de condensbak vol was, terwijl wij deze niet gebruiken. Ook het omzetten naar de condensbak gaf dezelfde melding.
Wij hebben een monteur laten komen, die direct aangaf dat dit een bekend probleem is. De pomp is defect. Siemens heeft dit probleem erkent en er is een nieuwe revisie gekomen van de pomp, die dit probleem zou moeten verhelpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. Ik had zelf ook al zitten zoeken op internet naar dit probleem, maar kon het niet vinden. Vandaar dat ik dit topic heb geopend op deze website, zodat het straks ook via google te vinden is.
Nu hopen dat de pomp het langer dan 1,5 jaar vol gaat houden. ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Mijn SIEMENS iQ800 WT47Y781NL Condensdroger - warmtepomp Geeft elke keer storing condens bak vol was
Maar hij is aan gesloten op afvoer. de monteur geweest 24-12 -2018 hij zegt hij geeft eror - 16 hij gaat achter de machine kijken bij de pomp en komt daar prut/ gelei / vervuiling tegen dan zegt hij dit komt niet vanzelf dit valt niet onder de garantie. ik moet het filter schoon maken. dus hij trekt het filter er uit en er zitten geen pluizen in toen zegt hij je moet hem beter schoon maken Dus of ik even EUR 137,11 wil betalen Dat vind ik top van Siemens
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dit is al zo'n oud probleem en wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door gebruik van wasverzachter en het ontberen van onderhoud, want de pluizenblubber die hierdoor ontstaat, zal af en toe toch echt verwijderd moeten worden, al is het maar extra spoelen via de overstort van de condenstank.
Kijk maar eens op het wasdroger reparatieforum hoeveel machines dit probleem hebben, zelfs de zelfreinigende systemen van Bosch moeten open gesneden worden, om de prut te verwijderen. Onbekend? Nou nee, meer een vertrouwd beeld en een standaardprobleem. En dat fabrikanten hiervoor geen garantie geven, lijkt mij heel logisch, het hoort gewoon bij het onderhoud.

https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=1&t=328
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...
Bekend probleem bij Bosch en Siemens al meerdere jaren. Je kunt enkele keren de sensor reinigen en het water waar de sensor in hangt (zie YouTube), maar afgelopen week laat hij ook de harde klak niet meer horen (vond ik vanaf het begin al eng) en komt er geen water meer in de uitneembare bak. Ik vind het een onding. Nooit Siemens/Bosch meer, tenzij ze hun verantwoordelijkheid nemen, maar de terugroepactie zal honderdduizenden exemplaren betreffen en er is geen goede oplossing. Ik kijk nu naar een nieuwe Miele of LG. Tja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Vandaag is er een monteur langs geweest nadat ik een afspraak had gemaakt bij de Siemens klantenservice.
Droger gekocht in januari 2017, dus een kleine 3 jaar oud en officieel buiten fabrieksgarantie.
Ook hier de melding dat de condens bak vol zat terwijl dit niet zo was. Op aanraden van de klantenservice eerst de sensor schoongemaakt, geen resultaat. Hoorde de droger ook al niet meer pompen en mijn vermoeden bleek juist te zijn. De monteur constateerde vandaag dat de pomp defect was.
Verder gaf de monteur aan dat er netjes met de droger is omgegaan en er zat nagenoeg geen vuil rondom de pomp.
Uiteindelijk is de pomp kosteloos vervangen op basis van coulance en de wet deugdelijk product. Je mag immers verwachten dat de pomp bij normaal gebruik langer meegaat dan 2.5 jaar. Tevens zit op de nieuwe pomp opnieuw garantie en de monteur wou het niet hardop zeggen, maar dit is een verbeterd model pomp.

Al met al ben ik zeer tevreden over de service en de netheid waarmee alles is opgelost. De droger draait inmiddels weer zonder problemen. Ik kan iedereen aanraden, dat mocht jij deze problemen ook ondervinden, om in gesprek te gaan met Siemens en op deze manier tot een passende oplossing te komen.

Als laatste tip, maak het (stof)filter elke keer goed schoon en was deze ook geregeld af onder de kraan, want er zitten kleine deeltjes in die niet met het oog zijn waar te nemen, maar die uiteindelijk wel tot vervuiling en dus problemen kunnen leiden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...