Ga naar inhoud

Slijtage wasgoed


Richard

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 2013 de Miele warmtepompdroger T8861WP. Na enige tijd viel mij op dat de handdoeken vrij snel versleten (gaan altijd in de droger). Binnen 1 tot 1,5 jaar waren ze op. In eerste instantie denk je aan de kwaliteit van de handdoeken en heb ik enkele merke geprobeerd, waaronder als laatste een topmerk (Walra).
Maar ook deze zijn binnen een jaar tot de draad versleten. Terugkijkend op mijn vorige condensdroger gingen de handdoeken veel langer mee. Ook zit er bij de huidige droger een dik pak stof op het pluizenfilter (meer dan bij de vorige) na de droogbeurt, wat dus wel de slijtage verklaard. 2 jaar geleden hebben we besloten altijd de stand "behoedzaam" er bij in te schakelen, maar dat helpt helaas niet.
Ik kan geen verklaring vinden voor dit fenomeen (kom zelf uit de reparatie branche wit en bruingoed)
Trommel ook al paar keer met een panty gecontroleerd, maar deze is goed.
Ik vind ook geen soortgelijke verhalen op internet terug mbt tot deze klacht,
Het enige wat ik kan bedenken is dat die, net als de vorige droger, op de douche staat.
Zou het dan kunnen dat door het warmtepomp principe dit een minder geschikte plek is en hij daardoor langer draait ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Richard,

Een warmtepompdroger draait vaak langere programma's dan een condensdroger, omdat warmtepompdrogers een lagere temperatuur gebruiken. Het langere programma kan dus zorgen voor meer slijtage. Aan de andere kant zou de lagere temperatuur juist moeten zorgen dat je wasgoed langer mooi blijft. Of het probleem dus in de duur van het droogprogramma zit durf ik dus niet met zekerheid te zeggen. Als er verder geen problemen met de trommel zijn, dan lijkt het echter wel door de programmaduur te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 9 maanden later...
  • 2 weken later...
ik heb een Miele wasmachine en een Bosch droger. Het laatste jaar viel het op dat er enorm veel pluizen achterblijven in de filter van de droger en de lussen van de badhanddoeken verdwenen waardoor ruwe plekken en zelfs gaten in handdoeken en washandjes kwamen. Nieuwe set handdoeken gekocht, maar zelfde probleem. Eerst dacht ik dat het was omdat ze nieuw waren, en misschien moest eerst het overbodige stof eruit. Dan een set handdoeken van hotel kwaliteit gekocht, maar na een 8tal was- en droogbeurten, zijn ook daarin de eerste slijtage plekken zichtbaar. Ik heb zowel de trommels van de wasmachine als de droger gecontroleerd oneffenheden maar die zien voelen glad aan. Nu weet ik niet of het probleem bij de wasmachine ligt, de droger, of de keuze van programma's of de kwaliteit van de handdoeken (nochtans een 'beter' merk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe nooit het probleem kunnen achterhalen. Heb van de buren hun wasmachine en droger gebruikt en de pluizen gewogen, maar kon weinig verschil ontdekken. Te veel wasmiddel zou ook een probleem kunnen zijn en daar is mijn vrouw wel een royaal mee. Voor een paar weken terug heb ik (weer) nieuwe handdoeken gekocht. Deze keer ook hotelkwaliteit van de Hema.
De pluizen zijn nu wel minder.
Hopelijk gaan deze nu een paar jaartjes mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Hier een Samsung warmtepomp droger met Hema hotel kwaliteit handoeken. Voorheen gingen de handdoeken erg lang mee. Nu met de warmtepomp droger al na 8 maanden volledig versleten. Als ik dat geweten had. Ik zou meer geld en CO2 besparen met mijn oude condensdroger:-(
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ook ik heb sinds een jaar mijn oude AEG condensdroger geruild voor een nieuwe Miele. In het verleden nooit problemen gehad met slijtage wasgoed. Bij deze Miele zijn mijn oude handdoeken binnen een jaar volledig gerafeld en kapot. Nieuwe handdoeken zie je ook per week verslijten. Wat je spaart aan energie geef je in veelvoud uit aan nieuwe handdoeken ed
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Ik wil graag een ervaring toevoegen.
Mijn vrouw gebruikte altijd waspoeder voor de handdoeken.
Sinds een jaar gebruik ik dit niet meer (alleen vloeibaar)
De slijtage van de handdoeken is aanmerkelijk afgenomen.
Er komt nu minder dan de helft aan pluizen uit de filters van de droger dan voorheen.
Het blijkt dat waspoeder een schurend effect heeft wat de slijtage bevorderd.
Na bijna 1 jaar met de laatst aangeschafte handdoeken is er nog geen zichtbare slijtage.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...
Ik heb met mijn warmtepompdroger van Miele hetzelfde probleem Handdoeken zijn snel versleten. Heel veel pluizen per droog beurt.
Met mijn vorige Miele droger totaal geen last van gehad.
Ik heb spijt dat ik een nieuwe heb gekocht.
Wat je aan energie bespaart ben je aan de koop van nieuwe handdoeken kwijt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiervoor condensdroger gehad. Weinig problemen met slijtage. Nu sinds 2 jaar een watmptepompdroger van Bossch aangeschaft. Volgens reviews één vd beste merken. Handdoeken die als nieuw eruit zagen sleten per week. T begon met rafels aan de zijkant waarna dat stukken slierten werden en een doorschijnende handoeken. Waren handdoeken van ikea en Walra. Snapte er niets van, d8 er is vast iets mis met de machine. Ruim 200 euro aan handdoeken volledig versleten. Monteur heeft de machine nagekeken en hij zei dat er niets mis was met de machine. Het ligt aan de handdoeken. Nu opnieuw nieuwe handdoeken vh merk walra gekocht. Binnen 2 weken is de beginnende schade aan de zijkant zichtbaar. Hier zijn geen handdoeken tegen op te kopen. Mega spijt vd aankoop. Had de droger juist vooral voor handdoeken en beddengoed gekocht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Wij hebben ook dit probleem met de Miele twe 620 wp wasdroger. Gloednieuwe set Walra handoeken binnen een jaar compleet versleten (doorzichtig, de randen er af en gaten). Al een stapel katoenen shirts weg kunnen gooien (bij alle boorden gate) en bij een nieuw bamboo dekbed hangen de rafels aan. Inderdaad een niet normaal groot pak stof in het deurfilter na iedere droogbeurt.

Na 1,5 jaar is de droger stuk gegaan, binnen de garantie dus. Coolblue gebeld voor reparatie, vervolgens 200 euro aan Miele moeten betalen voor 'onjuist onderhoud van het condensfilter': het apparaat zat vol stof. Terwijl we gehandeld hebben zoals in de handleiding staat, en het filter zelfs vaker hebben schoongemaakt. De monteur weigerde de droger te maken onder garantie, en na achteraf contact met Coolblue worden we ook daar weggestuurd. Vorige maand toch maar weer een nieuwe set handoeken gehaald, die ook weer abnormaal snel slijten.

Over een paar maanden verloopt de garantie en zitten we met een droger die we niet kunnen gebruiken voor beddengoed en katoenen shirts, die de handdoeken in record tempo verbruikt en die misschien ook wel om de anderhalf jaar kapot gaat door 'onjuist onderhoud'. Waarom wordt hier niks mee gedaan door Miele/Coolblue??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...