Ga naar inhoud

AEG Lavamat 76850A


Aanbevolen berichten

Als het goed is kun je deze AEG resetten door onderstaande stappen te volgen:

1. Wasmachine op "Uit" zetten.
2. De drukknoppen "Extra Kort" en "Start/Pauze" indrukken en ingedrukt houden (totdat er later in één van de stappen staat de je ze los kan laten).
3. De draaiknop naar Katoen draaien en wachten tot er een code in het display komt.
4. Vanaf nu steeds de draaiknop 1 positie naar rechts draaien (totdat je bij Viscose bent aangekomen) en op iedere positie 2 seconden wachten alvorens verder te gaan.
5. Herhaal dit totdat je bij Viscose bent aangekomen. Op de Viscose stand wacht je 10 seconden.
6. Draai hierna de knop verder naar Pompen.
7. Wacht totdat je piepjes hoort.
8. Laat nu de twee drukknoppen los.
9. De machine weer op "Uit" zetten.
10. Draai de knop naar Katoen. Er kan nu een melding in het scherm komen.
11. De machine weer op "Uit" zetten.
12. Draai de knop naar Katoen. In principe moet je nu het programma kunnen starten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
ik heb ook zon exemplaar met precies hetzelfde.

zet ongeacht waar hij mee bezig is ene keer bij wasse n dan weer bij spoelen terug in begin stand!
ook bij centrifugeren slaat hij het losmaken van het wasgoed over en ontgrendelt de deur niet maar zet hem in de beginstand! ( print (en) defect?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Foutcode E20 betekent dat er problemen zijn met de afvoer van water in de machine. Vaak veroorzaakt door een verstopping, dus controleer het filter op voorwerpen en maak deze helemaal stofvrij. Kijk daarna ook de afvoerbuis en alle andere slangen / buizen na.

Het kan ook liggen aan een defecte pomp of sensor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Als de wasmachine blijft pompen dan wijst dit erop dat er een lekkage is geconstateerd. Er kan dus daadwerkelijk ergens water blijven liggen in de machine, maar het kan ook zijn dat de nivo-regelaar defect is (en dus een verkeerde meting doet).

Haal als eerst het paneel aan de achterzijde los om te controleren of er ergens water in het apparaat blijft liggen. Geen water? Haal dan het bovenblad eraf en controleer de nivo-regelaar. Dit is een ronde schijf met een rubber slangetje. Haal het slangetje los en maak deze schoon, probeer vervolgens de wasmachine opnieuw.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 3 maanden later...

Foutcode E94 duidt op een probleem met de elektronica van de wasmachine. Als het niet lukt om deze storing op te lossen, dan raad ik aan om toch even een witgoed monteur naar de wasmachine te laten kijken.

Dit kan eenvoudig via Slimster, je schakelt dan een lokale vakman in (in plaats van een monteur via AEG).

https://slimster.nl/wasmachine/wasmachine-reparatie/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
  • 4 maanden later...
De reset heeft het opgelost, hartelijk bedankt om deze info door te geven !!!!! De technieker van de winkel - Electro De Temmerman zei mij dat de module defect was en dat het 270 Euro zou kosten om deze te vervangen. Het toestel is nu reeds 13 jaar oud en dit vonden we persoonlijk wel een beetje teveel, maar dankzij deze post heb ik mijn oud beestje terug aan de praat gekregen. Nogmaals een super dankjewel ! Groetjes, Stefan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...