Ga naar inhoud

Problemen met Beko wasmachine


Eline

Aanbevolen berichten

Wij hebben al ongeveer 4 jaar een Beko wasmachine (WTV7732XW0). Sinds een jaar ofzo werkt deze niet meer helemaal normaal, en we kunnen maar niet bedenken wat precies het probleem is. Het gebeurt namelijk niet altijd, maar inmiddels wel heel erg vaak.

Het probleem is dat het lijkt alsof binnen een spoelcyclus het water niet helemaal afgepompt wordt, waardoor er tijdens het opvolgende centrifuge proces er een 'regen' van water en schuim over het raampje stroomt. Soms is dit zoveel dat de wasmachine vroeg stopt met centrifugeren en opnieuw probeert te spoelen, andere keren maakt hij het centrifugeren wel af. Het gaat dus ook om tussentijds centrifuren tijdens het spoelen.

Als het wel goed gaat zie ik geen regen van water en schuim over het raampje stromen, alleen een klein beetje schuim tegen het einde van het centrifuren. Het lijkt dus wel alsof er dus regelmatig wat teveel water in de machine blijft na een spoelcyclus?

Het komt ook voor dat na de wasbeurt de was nog nat en zepig is, maar dit is lang niet altijd zo.

We hebben de machine al grondig gereinigd (doen we nog steeds regelmatig), controleren zeer vaak het filter en hebben de pomp al vervangen. Dit verhelpt het probleem echter niet. Inmiddels kost het me heel veel tijd om een was te doen aangezien ik vaak moet naspoelen (wat op zijn beurt ook vaak fout gaat) om de zeep een beetje uit het wasgoed te krijgen.

Ik wil heel graag weten wat het probleem zou kunnen zijn voor we de beslissing maken om eventueel een nieuwe te kopen. Het frustreert in ieder geval enorm!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...