Door Marco Schuurman, donderdag 1 mei 2014 16:50
De fashion industrie is drastisch veranderd. Zo is het tegenwoordig onder andere mogelijk om met behulp van draagbare technologie op kledingstukken stroom op te wekken. In de documentaire genaamd ‘The Next Black’ die eind deze maand in première gaat bezoekt het bedrijf AEG wereldwijd toonaangevende personen en bedrijven die zich bezig houden met de toekomst van kleding.
De betekenis van kleding staat op het punt een drastische verandering door te maken. Nieuwe technologieën en innovatieve stoffen zullen een grote impact hebben op de manier waarop mensen naar kleding kijken. In de documentaire laat AEG onder andere zien welke maatregelen er genomen worden op het gebied van watervervuiling.
Zoals gezegd gaat de documentaire The Next Black niet over de nieuwste kledingmode, maar over innovatieve ideeën die de wereld een stukje beter maken. Een aantal voorbeelden die in de documentaire besproken worden zijn het kweken van kleding en het verven van textiel zonder een druppel water te gebruiken.
‘Het identificeren van ontwikkelingen en veranderingen in de branche waar wij actief zijn, en deze vervolgens begrijpen is essentieel voor innovatie’’ AEG manager Ola Nilsson. Als productie bedrijf zijn wij continue opzoek naar manieren waarop wij duurzamer kunnen fabriceren. Juist de combinatie tussen het wassen en maken van kleding is essentieel in het overbrengen van een duurzame boodschap richting de klant. AEG begrijpt dat duurzaam handelen niet alleen begint bij overheden, maar bij jezelf en het handelen van de klant.